perjantai 31. tammikuuta 2014

Puikkomurhe


Avasin puikkopussin pitkästä aikaa, kun tarvitsin nelosenpyöröä ja eiköhän juuri se ollut kappaleina. Olen kuljettanut puikkoarsenaalia mukanani vaikken olekaan neulonut. Epäilen, että puikkopussi on ottanut matkalaukussa osumaa. Vahinko sattui varmaan Norwegianin viskellessä matkalaukkua. Mitään muuta risaa ei onneksi löytynyt ja tietenkin risa puikko oli juuri se, jota olisin tarvinnut. Pussissa oli yhdet kaksimilliset pyöröt ja kaksimillisiä sukkapuikkoja, joiden luulisi olevan herkempiä, mutta jostain syystä juuri se nelimillinen puikko oli mennyt poikki.


Tilasin Lankakamarista puikkopussiin täydennystä. Suurimman osan puikkotilauksistani olen tainnut sinne Savikylän suunnalle tehdä. Aivan ensimmäisen KnitProni tilasin sieltä jouluksi blogin alkutaipaleella kuutisen vuotta sitten. Silloin ei KnitProta vielä ollutkaan, vaan sukkapuikkosetissäni lukee KnitPicks päällä. Hyvin on puikot kestäneet. Yhden 2,25 mm sukkapuikon olen kadottanut, mutta muuten ovat olleet joka pennin väärti. Minulla on ollut hyvä tuuri puikkojen kanssa. Yhden Brittany-merkkisen koivuisen sukkapuikon olen neulomalla katkaissut. KnitPron koukkupään polkaisin omaa tyhmyyttäni poikki ja nyt tämä puikkopussissa hajonnut puikko on kolmas rikki mennyt. Kovasti harmittaa kyllä jokainen. Olin hyvä tyttö, enkä tilannut lankaa, vaikka Regian uutuusvärit houkuttelivatkin kovasti. 3,75 mm sukkapuikkoja en omistanut, joten sellaiset nappasin mukaan tilaukseen. Aika hyvin pidättäydytty vai mitä?

Ei kommentteja: