sunnuntai 22. elokuuta 2010

Jaywalkerit puikoille



Minun oli tarkoitus aloittaa seuraavat sukat Cascade yarnsin Heritagesta, mutta kolme päivää mieleistä sukkaohjetta etsiskeltyäni, annoin periksi ja aloitin Jaywalkerit perjantaina ostamastani Novitan Tico Ticosta. Kun on into tehdä jotain tiettyä, ei mikään muu tahdo kelvata. Onneksi itseään ei ole pakko pakottaa. Näin Ravelryssa kuvia Tico Ticosta neulottuja Jaywalker-sukkia ja jostain syystä ihastuin. Kuvio ja väri toimivat hienosti yhteen. Olen vuosia suunnitellut Jaywalker-sukkien tekemistä, mutta aina se on jostain syystä jäänyt. Kuvissa oli keltaoranssipinkkipunainen-yhdistelmä todellä hienosti edukseen ja olin vähällä ostaa sitä, mutta onneksi järjen ääni pääsi läpi, ja kammottava väri jäi kauppaan. Vaikka en ole vielä edes kantapäässä, olen sitä mieltä, että näistä tulee todella makeat sukat. Ajattelin tehdä miesten sukat, sillä aina niitä tarvitsee kuitenkin lahjoiksi tai johonkin. Kuvio on sen verran yksinkertainen ja värikin sopiva. Sukan varresta vaan tuli turhan kapea ja tuo varsi on jo purettu. Aloitin uudestaan toiseksi pienimmällä silmukkamäärällä ja luulen, että sitten tulee oikein hyvä, sillä kuvio vetää yllättävän paljon kasaan. Pienin silmukkamäärä olisi ollut aivan riittävä, jos kuvio olisi ollut venyvämpää sorttia. Enkä taaskaan uskonut itseäni ennen kuin olin neulonut pitkälle, mutta onneksi en purkamista mitenkään harmittele. Joskus on pakko purkaa, jotta lopputulos olisi hyvä.

2 kommenttia:

ankkis kirjoitti...

Nyt tiedänki miten tuhoan omat ticoni :)

Ladetsu kirjoitti...

Nyt tekisi mieli ostaa Tico ticoa ja neuloa siitä Jaywalkerit. Hienon näköiset. :)