tiistai 9. maaliskuuta 2010

Sam ja Podcastit



Ensimmäinen Sam-sukka valmistui viimeinkin. Kun valitsin ohjetta ajattelin, että Sam on helppo välipalasukkaohje ja pääsen sitten Sock Innovation -kirjan monimutkaisempiin ohjeisiin. Taidan edelleen siis jatkaa takaperoista aakkosjärjestystä kirjan ohjeissa. Sam osoittautui kaikkea muuta kuin helpoksi ohjeeksi. Sukka uhkasi ufoutua kokonaan. Varsinkin Ravelympics vei ajatuksen muihin projekteihin ja Sam oli myös vähällä tulla puretuksi. En jostain syystä päässyt oikein jyvälle siitä miten kuvio jatkuu. Se näyttää helpolta ja loogiselta, mutta sitä ei kertakaikkiaan voi päätellä eteenpäin tai oppia ulkoa. Pelastuksekseni muotoutui lopulta Errata ja Photoshop. Latasin korjaussivut netistä (ja totesin, että minun kirjani on ilmeisesti toista tai useampaa painosta, sillä en niitä virheitä löytänyt kirjastani.) Samin sivu 93 on Erratassa ja kopioin siitä kaavion kuvankäsittelyyn ja lätkäisin viereen toisen kerran saman kaavion. Kaksi kaaviota muodostavat jo sen verran enemmän kuviota, että pystyin heti hahmottamaan kuvion paljon paremmin. Loppu neuloontuikin kuin itsestään ja toinen sukka pääsi jo puikoille.

Olen kuullut paljon puhuttavan neule-podcasteista, mutten ole innostunut asiasta ollenkaan. En pidä radiosta, enkä varsinkaan siitä, että joku höpisee sekavia musiikin väliin tai pahimmillaan sen päälle. Olen jo vuosia sitten lopettanut oikean radion kuuntelun ja siirtynyt nettiradioon ja sittemmin Spotifyn kuuntelijaksi. Eilen Ravelrykeskustelun innoittamana kokeilin keskusteluun linkitettyjä podcasteja ja löysinkin pari ihan kuunneltavaa. Lime & Violet vaikutti parin jakson perusteella ihan hyvältä viihteeltä tietyssä mielentilassa, kun jaksaa loputonta käkätystä ja hölmöjä juttuja. The Manic Purl puolestaan on vähän asiallisempi, mutta hauska podcast sekin. Totesin olevani hirvittävän nirso, sillä useimpia en jaksanut kuunnella montaakaan minuuttia. En kestä kuunnella taustamelua, enkä rasittavia aksentteja tai puhetapoja. Yhdessäkin toinen täti honotti nenäänsä kammottavalla tavalla. Manic Purl sai minut innostumaan ajatuksesta, että tekisin Multnomah-huivin minäkin. Ehkäpä käyttäisin messuilta ostamani Seehawer & Siebertin Pisa -villasilkkibambukerän.

5 kommenttia:

Nina kirjoitti...

Onpas kivannäköinen sukka! Mun pitäis kyllä kans neuloa enemmän siitä Cookien kirjasta, mutta jotenkin mä en vaan jaksa keskittyä siihen että pitäis käyttää apu-puikkoa sukkaa neuloessa.

Mä tykkään Lime&Violetista, mä kuuntelen niitä aina matkalla kouluun ja takasin kotiin. :)

Villasukka kirjoitti...

Miä tykkäisin KnittyNorasta http://knittynora.mypodcast.com/ mutta se ei ole päivittänyt aikoihin - kaksoset vie varmaan liikaa aikaa...

Violet kirjoitti...

Mä tykkään ihan hirmuisesti Stash & Burnistä -kuuntelen lempparijaksojani välillä uudestaan ja niistä tulee hyvälle mielelle. Kun kuulostaa aina siltä, että host-kaksikollakin on hauskaa.
Ja hyvin neulepainotteista, vanhoissa jaksoissa myös hyviä haastatteluita. www.stashandburn.com

Emma kirjoitti...

Miekin harkitsin ensimmäisenä tekeväni Samit uudesta kirjastani, mutta siun kokemukset sai toisiin ajatuksiin... Ehkä kokeilen jotain helpompaa ensin!

Tui kirjoitti...

Mä kuuntelin kanssa manic purlia eilen, tykkäsin kovin ja mä puolestani innostuin sen perusteella ihan uusiksi tosta Cat Bordhin kirjasta mikä mulla on hyllyssä.

Stash and burn nousi heti suosikkeihin, ihanan oloinen podcast. :)