lauantai 26. tammikuuta 2008

Ihanaiset Embossed leaves -sukat


Embossed leaves on aivan ihana ohje. Olen aivan hullaantunut. Sukat edistyvät kauheaa vauhtia Ilkka Remeksen Ikiyötä kuunellessa äänikirjana. Miksi aina ne sukat, jotka teen siskolleni, onnistuvat? Näistä, kuten siskolleni joululahjaksi tekemistäni Waving Lace -sukista, on tulossa aivan tajuttoman ihanat. Onneksi valitsin värin, joka ei istu minulle itselleni. Minulla on hyvin vähän mitään sinistä. Ja tämä nimenomainen vauvasininen on yksi ihan vihonviimeisistä väreistä, jota käyttäisin. Teen varteen ylimääräisen kuviokerran, sillä varsi näyttää melko lyhyeltä ja Sisu on tällaisiin sukkiin melko riittoisa. Siskollani on melkein yhtä pieni jalka kuin minulla. Minulla on aika pienet jalat ja kädet.

Eilen illalla hermostuin kiekuralapasten virheisiin ja siihen, että neulos on aivan liian kireää. Purin melkein peukaloa vaille valmiin lapasen. Aion kyllä tehdä ne lapaset, sillä päätin selättää kirjoneulemöröt. Olen aina inhonnut kirjoneuleita. Kiehkuroissa on niin kaunis kuvio, että olen vain sisuuntunut vastoinkäymisistä. Minulla ei ole kolmen ja puolen millin sukkapuikkoja, mutta niiden ostaminen on melko varmaan pakko, mikäli aion saada lapasistani kauniit. Nelosen puikot ovat varmaankin jo liian suuret, sillä olen niitä käyttänyt vain Jussi-langan neulomiseen. Lisäksi mietin miten tekisin lapasten ranneosan. Sen pitäisi jotenkin typistää mahdollisimman lyhyeksi, sillä muuten lapasista tulee kauhean pitkät. Minulla on kovin pienet kädet ja lapasten ei pitäisi olla niin pitkät, kuin mitä niistä oli tulossa.

Ei kommentteja: